Nuffnang Ads

FoLLoWeRs

30 November 2010

Mencari

Mencari senyum di wajah itu..
Mencari kasih yang dulu untukku
Mencari harapan yang semakin kelabu
Mencari aku di dalam kamu seperti dulu..

Mencari sayang yang semakin menjauh
Mencari ketenangan yang semakin menenggelamkan
Mencari rindu yang ku tanggung sarat
Mencari sayang aku yang telah kau siat

Mencari aku di dalam kamu
Mencari rindumu untuk aku
Mencari sayang mu yang dulu milikku
Mencari persahabatan yang semakin kaku

Mencari.
Aku mencari aku
Dalam kamu
Aku mencari kamu..
Yang dulu..


* cilok sikit dari Fynn!eheh


14 November 2010

Setahun Sudah..



Dulu, aku pernah kata..

"Jom pergi Zoo!"


Aku hanya dapat jawapan..


"Ha?Taknak lah.Buat apa pergi Zoo"

"Zoo?Ko ni buang tebiat ke?"


Aku tanya dia..

"Teman ude pergi Zoo boleh?"


Dia jawab..

"Zoo? Ok.."


Masa tu, aku pikir die la kawan aku yang akan ada untuk aku walau apa pon keadaan aku..

Temankan aku walau ke tempat paling bodoh aku ingin pergi sekalipon..


Tapi, tu semua setahun yang lalu..


Sekarang, tak lagi..

Aku dah tak dengar gelak tawa dia lagi..

Aku dah tak dgr henpon aku bunyi dgn ringtone yang aku set untuk die..

Aku dah tak dgr cerita-cerita lawak dari die..

Aku dah tak terima msg dr die..


Aku dengan dia dah seperti tidak kenal..


Tapi, aku masih ingat die..

Aku masih harapkan friendship kami bertahan lama..


Dan aku masih ingat janji aku..


"Walau sesakit mana,walau sesusah mana, aku akan ikhlas untuk bertahan"



Doakan aku..!



14 November 2009- 14 November 2010

p/s: aku rindu die sgt

14 October 2010

Hargailah Seadanya..


"Selangkah engkau pergi, seribu langkah aku mengejarmu..
Sekelip mata engkau hilang, seluruh pelusuk ku cari..
Setinggi mana engkau membawa diri, akan aku daki..
Sedalam mana kau cuba menyembunyi, akan ku selami.."




Salam..

Hargailah seadanya..
Pandai sungguh dia menulis.
Tapi, adakah dia melakukan seperti yang di tulis?

Entah. Aku rasa makin jauh.
Sejak dia kata hatinya sudah kering untuk aku.
Masih tertusuk lagi kata-katanya dalam hati aku.
Tak tahu macamana nak aku beritahu sakitnya.

Sebenarnya aku rindukan dia.
Aku rindu ingin berbual dengan dia.
Aku rindu dengar hilaian tawa dia.
Aku rindu semuanya tentang dia.
Sakitkan rindu pada yang x sudi ni.

Aku harap aku akan makin kuat satu hari nanti.
Aku harap semoga setiap langkah dia,
Akan di sulami dengan kejayaan dan kegembiraan.
Di kejauhan, memang itu yang aku harapkan.

Saat masih lagi aku bernafas ini.
Aku mohon pada kamu,
Hargailah.


12 October 2010

Kalau Tiba-Tiba..


Pertama sekali saya nk ucapkan salam takziah buat keluarga mangsa nahas di Lebuhraya Utara- Selatan di KM 223.

Ada saya lihat gambar dan video selepas kemalangan.Sungguh menyayat hati..

Tapi, semuanya sudah tertulis..

Dari Allah kita datang, Kepada Allah kita kembali...

Al Fatihah buat mangsa yang beragama Islam.


Semua itu buat saya terfikir..


Kita semua tak tahu bila kita akan kembali padaNya.
Dan bagaimana cara mati kita.
Ajal dan maut hanya di tangan Allah..

Saya terfikir..
Kalau tiba-tiba saya mati,
Dah cukup ke amalan saya masa tu..?
Siapa akan bantu mandikan saya?
Siapa akan jadi jemaah untuk sembahyangkan saya?
Siapa nak tolong hiburkan hati Ibu, dan keluarga..?

Kalau tiba-tiba saya mati,
Adakah dia akan mula rindukan saya semula..?
Dia akan rasa menyesal ke tak?
Adakah dia akan datang melawat pusara saya nanti? Sedekah kan Fatihah, beri saya bunga, bacakan Yasin, dan bercakap dengan saya seperti dulu..


Kalau Tiba-tiba saya mati,
Ramai ke akan sedekahkan Al-Fatihah untuk saya..?
Siapa rakan saya yang akan sentiasa ingat saya dalam setiap doanya?


Ya Allah,
Hanya kau saja yang tahu tentang ajal dan maut aku.
Aku mohon padamu..
Agar dapat kau pelihara aibku sewaktu malaikatmu datang menjemput aku..
Entah bila aku sediri tidak tahu..


Pesan saya, menangisi yang pergi dijemput Ilahi tidak berguna.Sedekahkan Fatihah untuk kesejahteraan dia di sana. Jika mereka yang ada disekeliling anda masih anda sayangi, tolonglah..saya merayu..tolonglah hargai setiap masa yang ada..maafkan salah dan silap mereka dan bermulalah dengan helaian persahabatan/percintaan yang baru..

Katakan rindu jika rindu..
Jangan bilang tidak tahu..
Katakan sayang jika benar masih sayang
Jangan ego jadi penghalang..
Bila esok mungkin telah tiada..
Kesal itu sudah tidak berguna..



Saya sentiasa sayang kamu..

04 October 2010

Hanya Satu Jam..


" Satu jam saja..
Aku telah bisa
Cintai kamu..

Satu jam saja..
Ku telah bisa
Sayangi kamu
Namun bagiku melupakanmu
Butuh waktuku seumur hidup
di hatiku.."


Saat terakhir nyanyian ST12..
Ya..Aku perlu sesaat untuk menyukai seseorang..
Aku perlu Satu jam untuk aku menyayangi..
Perlu sehari untuk aku berasa serasi..
Perlu seminggu untuk aku merindu..
Perlu sebulan untuk aku mempercayai
Perlu setahun untuk aku berkorban apa saja untuknya..
Tapi, aku perlu seumur hidup untuk melupakan dia..

Kenapa macam tu ya?

Kadang-kadang aku sendiri pelik dengan separuh manusia.
Pada hati-hati yang boleh berubah.
Seperti menukar baju..
Sekejap sayang si dia ni..Sekejap lagi kasih pula pada si polan itu
Ataupun pada mereka-mereka yang senang jatuh hati.
Tak sampai sebulan ditinggalkan,
Hati sudah jatuh pada yang lain.

Memang benar,
Jangan di kenang barang yang pergi,
Jangan dirindu pada yang tak sudi,
Jangan dikasih pada yang membenci..
Tapi, pelik..Hati mereka, begitu mudah.
Seperti kering..

Ya, hatinya telah kering untuk saya
Sekering padanag pasir mungkin
Apa boleh aku lakukan..?
Jika aku menenges siang malam tidak berhenti, mampukah airmataku itu membasahi hatinya semula..?
TIDAK!

Jika dahulu, mungkin dia juga ambil masa hanya satu jam untuk menjadi kawan saya..
Dia ambil masa 1 bulan untuk jadi kawan baik saya
Tapi, dia hanya perlu 1 minit saja untuk meluahkan semua kata-kata yang menggoyahkan saya..


Jika hatinya kering,
Hati saya..
...
...

Hanya tahu bersedih..=(





Hati yang belum kering,

29 September 2010

Entah

Entah apa yang mahu aku coretkan.
Entah apa yang mahu aku bebelkan
Entah apa yang mahu aku kongsikan.
Aku sendiri tidak keruan.

Otak aku kosong.
Hanya terfikir tengtang dia.
Haishh..Hati, sudah-sudah la tuh
Dah hampir 7 bulan kau begini
Masih tak serik lagikah menyayangi pada yang tak sudi?

Entah apa sedang dia buat sekarang..
Entah apa sedang dia pikirkan sekarang.
Entah apa yang dia makan..
Entah apa yang dia risaukan
Entah siapa yang dia rindukan..
Tapi yang pasti, bukan aku..
Kan?

Aku di sini...
Dia jauh..
Harus aku merentasi laut china selatan untuk berjumpanya..
Jika jarak jauh, tapi hati makin dekat..
Tak apa..Tidak aku kisah dengan jarak..
Tapi, sudahlah jauh beribu batu..
Hati makin jauh bak berjuta-juta kilometer..

Hati aku masih tak kenal erti penat
Masih mengharap
Masih percaya
Salah aku juga ke??

arghhh~

Entahlah!

22 September 2010

Pohon Aku PadaMU..

Aku pohon PadaMu
Agar dapat kiranya
Kau berikan aku keteguhan dan kekuatan hati
Untuk aku berdepan dengan apa saja yang bakal terjadi

Aku pohon PadaMu
Agar dapat kiranya Kau kuatkan hati
Agar dapat kiranya Kau jauhkan kekecewaan
Pada mereka yang dipermainkan oleh sang suami

Aku pohon padaMu
Agar dapat kiranya Kau semai kasih dan sayang yang tulus
Pada insan yang berhak mendapatkan nikmat itu

Aku pohon PadaMu
Agar di setiap perpisahan yang Kau berikan
Akan memberi pertemuan yang lebih bermakna
Dan tidak menjauhkan satu perhubungan

Aku pohon PadaMu
Agar jika Kau tidak redha dengan sebuah perhubungan itu
Dapatlah kiranya Kau jauhkan hati ini dari insan itu
Agar dapat kiranya Kau jauhkan penglihatan ini darinya
Agar dapat kiranya Kau jauhi hati ini dari kekecewaan

Aku pohon PadaMu
Andai terdapat keikhlasan yang tulus dalam persahabatan ini,
Aku pohon padaMu
Agar dapat ia dipelihara
Sehingga jasad ini kembali padaMu

Aku pohon padaMu
Agar Kau isikan hari-hari sahabat aku itu
Dengan kegembiraan dan kejayaan

Aku pohon padaMu
Jika dia rindu pada aku,
Aku mohon agar Kau dekatkan hati kami

Aku pohon padaMu
Agar dapat kiranya Kau jauhkan kami dari perasaan hasad dengki dan dendam

Akhir sekali pinta aku PadaMu, Ya Allah
Aku pohon agar Kau sentiasa berikan yang terbaik untuk dia.

Amin.



**baru lepas terbaca blog sedih seorang wanita bergelar ibu pada 3 cahaya mata..semoga Allah kuatkan semangatnya..ini link nya


Dari Shah Alam ke Tawau..

18 September 2010

RINDU

Rindu..

Aku rindu..

Teramat rindu..

Sampai aku sendiri sakit..

Apa harus aku buat?




12 September 2010

Insya Allah


Everytime you feel like you cannot go on

You feel so lost

That your so alone

All you is see is night

And darkness all around

You feel so helpless

You can’t see which way to go

Don’t despair and never loose hope

Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Everytime you commit one more mistake

You feel you can’t repent

And that its way too late

Your’re so confused, wrong decisions you have made

Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope

Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Insha Allah x3

Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah

He’s never far away

Put your trust in Him

Raise your hands and pray

OOO Ya Allah

Guide my steps don’t let me go astray

You’re the only one that showed me the way,

Showed me the way x2

Insha Allah x3

Insya Allah we’ll find the way


Insya Allah..Ada yang lebih baik untuk aku menanti di hadapan.Cuma aku yang tidak tahu..
Ya Allah..Kuatkan aku...


Masih percaya,

09 September 2010

satuharisebelumsatusyawal

Selamat tinggal Ramadhan.
Harap kita akan bertemu lagi tahun hadapan.
Insya Allah aku akan tingkatkan lagi segala yang tertinggal pada tahun ini.

Selamat Hari Raya Aidilfitri.
Buat semua muslimin dan muslimat.
Buat yang mengenali diri ini.
Maaf dipinta jika ada salah dan silap.

Untuk kamu,
Saya minta maaf segala salah dan silap saya.
Kamu jaga diri nanti di tempat orang.
Sabah..Jauh!
Saya akan sentiasa sayang kamu.
Selamat Hari Raya.







06 September 2010

Terima Kasih Tuhan

Salam..

Baru-baru ini saya ada mengikut team maskot ke PPUM anjuran Media Prima bersama MPH.
Membuat program amal Upin & Ipin bagi menceriakan kanak-kanak di wad Pediatrik.
Saya tak pernah ke wad kanak-kanak sebelum ini.
Ada..tapi hanya di hospital swasta di mana kanak-kanak tersebut di jaga rapi oleh ibu bapa dan mendapat rawatan yang terbaik dari hospital.


Pihak kami menyumbangkan goody bags yang ada macam-macam barang kat dalam tu. Bestnyer dapat barang-barang kan? Pihak MPH pula menyumbangkan buku-buku buat bahan bacaan kanak-kanak ini semasa di wad.



Saya sedang masukkan barang dalam bag!!Seronoknyer~

Antara mereka yang terlibat.
Tiada dalam gambar, En Mumu..


Kebanyakan kanak-kanak di wad ni menghidap kanser.
Kasihan.
Ada yang memang masih kecil lagi.
Yang belum lagi kenal dunia.
Bila berada di sini, saya kembali tersedar.

Alhamdulillah saya masih punya ibu bapa. Lebih bernasib baik dari anak-anak yatim.

Alhamdulillah saya diberi peluang merasai zaman kanak-kanak dengan riang. Berbanding dengan kanak-kanak yang menderita menghidap kanser ini.

Alhamdulillah saya punya ibu bapa yang menerima saya seadanya dan menjaga saya sehingga saya boleh berdiri. Berbanding dengan ada kanak-kanak yang ditinggalkan ibu bapa di hospital ini kerana tidak dapat menerima keadaan anak mereka yang menghidap kanser.

Alhamdulillah saya masih sempat ke sekolah.Belajar dan bermain bersama rakan-rakan. Berbanding dengan mereka ini yang hanya dapat menghabiskan waktu dan zaman kanak-kanak di hospital.

-mahu nangis-



Maskot UI, Wakil MPH dan Daphne Iking (xsure eja cmner nama dia) bersama dengan salah seorang pesakit luekimia di wad tersebut.

Bila tengok adik nih, saya rasa nak nangis. Comel sgt. Saya x sure dia sakit apa.Tp yang penting kedatangan maskot berjaya membuat dia tersenyum dan menampakkan giginya yang 2 batang.heheh =)

Bergambar beramai-ramai.




Terima kasih Tuhan kerana apa yang telah Engkau kurniakan pada aku.

Terima kasih Tuhan kerana telah Kau letakkan aku pada tempat yang terbaik dengan apa yang ada disekeliling aku.

Terima kasih Tuhan kerana masih mahu memberikan aku yang terbaik.Oleh itu Engkau masih menguji aku.

Terima kasih Tuhan kerana menganugerahkan aku sebuah keluarga yang tidak sempurna. Kerana kesempurnaan itu tidak ada pada kita. Dan kita belajar mencari kesempurnaan di setiap langkah. Itu cara Kau mengajar kami.

Terima kasih Tuhan kerana memberi aku "hadiah" yang istimewa selama 7 tahun. Salah aku kerana aku cintakan hadiah itu lebih dari pemberinya. Aku alpa dengan dunia.

Terima kasih Tuhan kerana memberi aku peluang merasai nikmat dunia.

Nikmat di jaga oleh ibu bapa.
Nikmat berkawan.
Nikmat disayangi.

Walau lawatan kami ke PPUM hanya untuk lebih kurang 3 jam, tapi harus saya akui..

Kesannya hingga kini.

Melihat kanak-kanak ini, seakan mencucuk semangat saya untuk terus berdepan dengan ujian.

Jika mereka boleh menghadapi ujian yang lebih besar, kenapa saya harus jatuh hanya kerana kehilangan sebuah hadiah?


Syukur Alhamdulillah..Terima kasih Allah.


Dari hati,

25 August 2010

*SenYum*

Terima kasih pada mereka.
Kerana mengisi masa aku dengan senyum.
Mengisi masa aku dengan bahagia.
Mengisi masa aku dengan ketawa.

Bersama kalian, aku rasa "aku" kembali.
Walau sekejap, mampu buat aku tersengih sendirian.
Kadang² aku sendiri tercari.
Dicelah kebingungan hati.
Dicelah kekecewaan.
Mana pergi senyum aku?
Mana pergi ketawa aku..?
Tapi, dengan kalian..
Semuanya seakan hidup kembali..

Aku bukan insan yang mampu membahagiakan
Aku bukan insan yang mampu menceriakan.
Aku kini hanya menumpang kebahagiaan.
Jika kalian ketawa, aku tersenyum.
Jika kalian berdekah-dekah ketawa, baru aku ketawa.





Killing session~=)


Saya syg kamu, adek!


Terima kasih untuk setiap luahan yang kalian dengar.
Terima kasih untuk setiap nasihat yang kalian taburkan.
Terima kasih..


Hati

23 August 2010

Maafkan aku...

Maafkan aku.
Atas kesalahan.
Atas segala dosa.
Atas segala keterlanjuran aku.
Pada kamu.

Aku tak bermaksud menyakiti
Jauh sekali ingin membalas segala kesalahan kamu.
Aku bingung, aku kecewa, aku tertekan.

Seperti yang engkau minta,
Betulkan semuanya.
Aku tak berjanji aku dapat kembali kan kepada keadaan asal.
Atau aku dapat menutup mulut² sesiapa.
Tapi, aku sudah kotakan janji.
Aku sudah cuba.

Aku juga sudah ambil keputusan.
Berdiam.Membisu.Menghilang.
Walau aku masih rindu kamu!
Jurang yang kamu cipta.
Semakin ketara.
Kosong.
Tiada apa yang mampu aku isi,
Tiada siapa yang mampu mengisi.

*menangis*

Maafkan aku.
Aku x mampu untuk tidak merindui kamu.




Aku

20 August 2010

Aku Bermula Semula

Niat di hati ingin menutup terus blog ini.
Tapi, sayang pula.
Sudah 3 tahun ia mendengar luahan hati aku.
Masakan aku mahu membuang.

Aku ambil keputusan.
Menukar "link" ia.
Agar manusia itu tidak lagi dapat mencari aku.
Facebook juga telah aku tutup.

Aku tahu, aku tak akan dapat lari.
Lari dari kenangan aku dengan dia.
Tapi, aku ingin mencuba.

Aku sedih.
Selalu orang kata,
Jauh di mata dekat di hati.
Tapi aku?
Sudahlah jauh di mata.
Di hati juga turut jauh.
Bagaimana boleh aku betulkan?

Aku ada terbaca dari blog seorang penulis.
Aku ambil sepotong ayat yang beliau karangkan.

"Perpisahan sebenar bukanlah kerana jarak tetapi oleh retaknya hati"

Kini, aku tahu yang aku benar² telah dipisahkan dengan dia.
Walau apa pun, ini ketentuan Allah.
Allah tahu apa yang terbaik untuk aku..dan dia.

Selamat Tinggal.



Aku,

12 August 2010

Harapan.Aku

Terlalu banyak yang aku harapkan dalam hidup aku.
Tapi, harapan hanya tinggal harapan.
Kecundang.
Tersungkur.
Ya, itu Aku kini.

Aku harapkan yang terbaik.
Terbaik untuk aku.
Terbaik untuk dia.
Terbaik untuk semua.

Aku harapkan kegembiraan.
Ia hadir.
Tapi seketika.
Yang tinggal hanya sedih berpanjangan.

Aku harapkan kesedaran.
Kesedaran dengan betapa bodohnya aku.
Kesedaran tentang betapa salahnya aku.
Kesedaran tentang semua mengenai dia.

Aku harapkan..
Aku harapkan..
Aku harapkan..

Tiada lagi pembohongan.


Hati aku sakit,

10 August 2010

Cecupat Cinca..






Ha..Salam semua..

Tukar entri gumbira sedikit lah.Boleh?

Anda suka baca novel?

Jika anda suka, saya sarankan anda membaca novel dari Faisal Tehrani ini.

Terima kasih saya ucapkan kepada rakan sekerja saya, cik Idaman kerana menghadiahkan buku ini pada saya. Lengkap dengan tandatangan Faisal Tehrani lagi tuh..ngeee:D

Idaman hadiahkan buku ini pada saya ketika saya berada di zaman kegelapan saya.
Zaman berairmata.
Zaman murung.
Zaman pahit.

Berharap agar dapat saya ukir senyuman tatkala membaca buku ini.

Ya, saya tersenyum. Bukan sahaja senyum malahan ketawa.Bukan sahaja ketawa malahan berdekah-dekah bunyinya.Dek kerana buku ini..

Hehe..

Plot cerita, susunan ayat dan bahasa nya, sangat indah. Dan apa yang best, beliau selitkan juga sindiran-sindiran pada insan² tertentu..Contohnya terbaik ialah..

Tempe.

Oooops..Bukan Pak Mat Tempe yer...Sebab Pak Mat Tempe dah kene langgar motokar..Bagaimana lah hendak di ceritakan..heheh

Cerita tentang masakan Melayu - Islam dan adab-adab Melayu yang kian pupus ditelan zaman kini.

Yang penting, beliau selitkan juga Hadis² dan juga Tafsir dalam beberapa ayat² Al-Quran.

Dalam menghiburkan, beliau berdakwah!Menarik bukan..?

Saya sekarang sedang membaca satu lagi karya beliau..

..Manikam Kalbu..

Juga disyorkan oleh Idaman yang sangat menggilai..saya ulangi SANGAT MNGGILAI..karya Faisal Tehrani..

Oh, sebelum itu..Idaman sudah menarik saya untuk membaca karya penulis kegilaannya..
Sekarang, giliran saya pula..

Mahu Idaman membaca karya penulis kegemaran saya..Encik Ahadiat Akashah!!

Baiklah.Mahu sambung membaca!

Tatatititutu



Aku,

08 August 2010

Saya Rindu Dengan Celotehnya...



Sejak 2007 saya menulis blog.

Semasa saya masih belajar lagi..

Saya pernah punya pembaca setia.

Yang sentiasa akan menghiasi shout box saya selepas dia membaca.

Macam² komen dan celotehnya buat saya ketawa sendirian bila membaca.

Dia gemar menyamar menggunakan nama-nama yang kelakar.

Dan memberi link pada web yang tak wujud.

Saya rindu celotehnya.

Kini dia senyap.

Mungkin masih membaca atau tidak.

Ini antara nama, komen dan juga link² mengarut yang die pernah wujudkan..


anonymouseeee
www.hantokhantokpale.pi la

cincalukgoreng
www.www.dot.dot.dot

hepi belated fwenship day gak!thanks oso for being a funniest fwen..
heh.stay keep in touch babe!

gergle
www.korekidong.rasesikit

elooo..hye bufday gurl,olo xdpt nk celebrate sesame kn.
klw x dah dpt beli kek n makn2
.hope still maintain,pjg umo murah rezki..luf ya fwen mmuah


www.kudakulari.com
eyp cik ude,,
mmg mcm dah bersawang blog nih..hihi..just drop by to say hiiiii



www.cokcekcokcek.com
if kite ade bestfwen skang,appreciate la bebetol..sob..sob..
btol ckp ude-krn dirimu begitu b'harga..


www.korek2idung.com
haha..bestnye blik mlk.xtau ape yg menarik kt mlk tuh.tp mmg best blk sane.
mcm dah jd ank mlk jati la plak.lawak gle masuk umah antu.gle lar


tompoktaikunta.com.myhead

huhu rase guilty sgt ude..bout those guys yg blind,
coz i memula yg ckp kt ude.
xpatut..xpatut..tp kite xtau kan.heh


cendol leleh.com.myheart



Hahah.Bila saya baca semua,saya ketawa.

Teringat akan gilanya kepala dia.

Teringat betapa bersungguhnya dia ketika ketawa.

Dia kata saya pendek.

Dia gelak kemudiannya.

Bila saya bercakap.

Dia gelak.

Kerana saya ckp bahasa Na'vi seperti Avatar.

Bila saya cakap mcm Cina ala-ala Johan Raja Lawak

Dia gelak lagi.

"Ohoi..cek mek molek..Adoiy cek molek"

Dia gelak lagi.

Dia gelakkan saya jika terlihat cara saya menggaru leher.

Dia gelakkan saya melihat saya melempar bola bowling.

Dia gelakkan saya jika saya meniru aksi si Kuntum dalam Filem Man Laksa.


..Saya rindu..


Kerana jika dapat mendengar suaranya pun sekarang, walau 10 minit..Lebih banyak berdiam dari berkata².

Tidak ada lagi lawak sengal² ubi.


..Saya rindu..


Jangan salahkan saya.Kerana ini perasaan saya.



..Saya rindu..


Dari Hati,

06 August 2010

P.E.D.I.H

Bukan kecewa dipinggirkan..
Aku kecewa tiada kejujuran..
Bukan bersedih disakiti..
Terasa pedih diri dikhianati..

Sebelum kasih
Menjadi benci..
Aku memilih..
Berpisah di sini....

Bila tiada kesetiaan..
Tak mungkin teguh pendirian..
Biar menangis di ketika ini
Tidak rela mengemis kemudian hari..

Hilang kekasih mungkin berganti..
Yang ku harapkan
Teman sejati..

Sebelum kasih..
Menjadi benci..
Aku memilih..
Berpisah di sini...


Dari hati,


01 August 2010

♥♥♥Happy Friendship Day!!!!♥♥♥

Salam..

Entry ini dah saya taip 4 hari yang lalu..Tapi, saya belum publish kerana masih belum berkesempatan berbuat demikian.Cuma sekarang barulah ada masa menghadap lappy ni.

Hari ini 1hb Ogos.Hari Ahad.


Saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kawan kepada kawan2 saya.

Macamana nak tahu friendship day tuh bile?

Friendship Day akan jatuh pada Ahad pertama di bulan Ogos.!

Kepada kawan-kawan saya, yang saya sayang..dan masih lagi saya sayang dan insya Allah akan sentiasa saya sayang..

Terima kasih tak terhingga saya ucapkan kepada kamu.
Untuk setiap titisan air mata saya yang kamu lihat dan keringkan..
Untuk setiap gelak tawa saya yang kamu ciptakan
Untuk setiap jam,minit dan saat kamu yang kamu berikan pada saya.
Terima kasih..

Maaf jika saya bukan kawan yang baik.

Terima kasih untuk semua yang telah kamu lakukan untuk saya..


Kamu,

Terima kasih.Akan saya simpan semua kenangan dan lipatkan sebaik mungkin dalam ingatan saya.Terima kasih untuk segala2nya.Terima kasih kerana buat saya gembira dan bahagia.Terima kasih kerana menerima saya seadanya saya.Terima kasih kerana tidak pernah kenal erti penat melayan kerenah keanak-anakan saya.Terima kasih.

Kamu adalah kenangan terindah buat saya..

Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun
Aku mampu tuk mengenangmu..

Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah..


Glad our path crossed!


♥ & Faith,

29 July 2010

"Taman" Seoul di OU

Salam..

Lama benar rasanya saya tidak menulis tentang aktiviti "berjimba²" saya bersama kawan pejabat.
Hurm..Bila mengarang cerita gembira, saya tiada ayat hendak dikarang.
Kenapa ya?

Pelik.

Ok.Abaikan.

Pada 17 june, kami berempat telah pergi ke Seoul Garden di OU..First time pergi makan kat situ.
Mula-mula takut jugak.Takut tekak ni tak boleh terima makanan jenis Korea2 ni.
Mana lah tahu..kan..

Sekali, bile dah makan..
Tak hingat dunia!!




Antara makanan mentah yang dihidang untuk kami mentelaah. haha..
Semua tuh fav. saya tuh.huhu

Kalau la dilihat oleh orang Melayu zaman dahulu cara makan kita sekarang nih, pasti menangis tidak berlagu mereka.Manakan tidak. Haiwan dari laut bercampur dengan haiwan darat di dalam satu tempat masak dan juga di dalam satu pinggan!Pelahap sungguh..

Mari saya perkenalkan satu persatu apa yang ada di dalam kuali (atau apa saja namanya tu).

Ditengah2 yang ibarat pulau itu, ada kuah sup tomyam.Yang sudah penuh diisi dengan segala macam sayur, bebola api, makanan laut dan segala jenis haiwan yg halal dimakan dan sewaktu dengannya.

Ditepi2nya pula, ada berbagai haiwan dari berbagai jenis kandang.Haha. Ada kambing, lembu, ayam, udang dll. Fuhh..Ok, saya zoom in sket pada daging yang paling sedap..


Ha..ini dia.Kegilaan saya. Kaf-mim-ba-ya-nga. Atau dalam ruminya, KAMBING.

Aduh, bikin naik selera saja tengok daging kambing nih.

Percaya lah, kambingnya tidak terasa seperti kambing sangat.Tiada bau.

Saya lebih suka pada yg berbau kambing.Barulah tidak kompius makan daging apa.


Antara para gerau diraja pada malam itu.Haha


Selesai makan yang berat-berat, dengan perut yang berat tapi masih boleh diisi, kami menerkam pula ke pencuci mulut.Apa lagi??ICE CREAM laaa~

Sungguh saya kangen sama dia ni. Inilah Cima Comei. Rakan pejabat yang selalu buat saya ketawa. Sekarang, beliau dah berpindah ke Ipoh.Apa agaknya khabar dia sekarang ya..?



Bak kata pepatah melayu,

Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut, suka hati.

Tengok muka masing² yang dah kekenyangan..heh.

Alhamdulillah..


Aik?Boleh teka?Mana satu Cima, mana satu Nisa??



Sebelum jari ini berhenti, nak berpantun sedikit lah..


"Gendang gendut lagu dangdut,

Cuba tengok perut..

ARgghhhhh sudah makin GENDUT!"

cehh~


Dari hati

26 July 2010

Kisah Tragis 2 Sahabat

Salam..

Kalian mesti pernah dengar akan kisah Hang Tuah dan Hang Jebat bukan?
Tuah dikatakan kebanggaan negeri Melaka.
Dan pepatahnya, sehingga kini menjadi pegangan kita..
"Tak akan Melayu hilang di dunia"

Di saat ramai yang mengagumi Hang Tuah,
Aku hanya melihat pada Si Jebat yang dikatakan derhaka.
Ya, dia derhaka kepada sultan.
Tapi mengapa?
Kerana disangkakan Tuah sudah mati.
Begitu tinggi semangat setiakawan si Jebat.

Jebat dibunuh oleh si Sahabat.
Ditikam.Penuh bangga.Hingga menjadi sebutan ramai.

Fuhh..Tragis sungguh cerita ini.
Tapi,nasib baik si Tuah tikam dengan keris yang betul.
Nampak luka berdarah.Tiada kesakitan berpanjangan pada si Jebat.
Mati.Kaku.

Kan bagus jika begitu.
Daripada ditikam dengan keris "invisible" zaman sekarang.
Walau luka tak nampak berdarah, tapi cukup sakit menderita di dalam.
Kan?


-diam-

Berfikir sejenak.

-kaku-

Baru aku faham.Darah Si Jebat mengalir dalam tubuh aku.



Dari hati,