Nuffnang Ads

FoLLoWeRs

19 August 2009

Bersua & Rasa di IPOH!!

Hai semua..

Rasanye dah lama x update pasal event kan? Betul x? kali ni rajin sket nak update memandangkan kualiti gambar yang boleh dibanggakan..hehe..

Suarasa kali ni, betempat di Ipoh, Perak..Saya memang suke tempat nih!!eheh..Bukan apa, pertama kali pegi suarasa, adalah di sini..iaitu, lebih kurang 1 tahun yang lepas. Cuma kali ini banyak muka baru yang pergi. Kali ni, ape yang menaik kan semangat saya nak pegi adalah kerana, tahun lepas saya kempunan nak makan bebola daging RUSA..huhu..Jadi kali ni berharap dapat laa beli..

Ok,kami gerak pada hari Jumaat pukul 6ptg, iaitu selepas waktu bekerja. Kami sampai ke destinasi dalam lebih kurang pukul 10 jugak la..Sebab ade 3 kali berhenti kot, untuk membuang apa yang patut~eheh. Sampai je, kami terus ke tapak suarasa untuk unload barang jualan dan juga usha tempat jualan..Macam biase, booth kami terletak di booth Adik@9.

Sebelum punggah- memunggah barang dijalankan, sempat jugak amek gambar..Ini laa die, gandingan power! Cima,Nurul & Salina.

Lepas memabasahkan ketiak masing-masing punggah barang, kami pon setuju untuk mengisi perut yang dah mula berbunyi..eheh..Makan kat gerai dekat-dekat situ jek..


Ni lak gamba lepas semua dah kenyang..tu pasal muke dah kembali ceria..!

Ok, pada besoknyer, mcam biase la..Kami memulakan tugas2 seawal pukul 8.30 pagi..Saya tak akan cerita detail mengenai event tersebut kerana lebih baik anda baca di blog MUMU COMEL..

OK..satu jek gamba mase event yang saya nak tunjuk..eheh..walaupun tengah sibuk menjual, sempat jugak posing amek gamba.Kadang2 tuh customer pon gelak tengok kami..Camera freak!=)
Pada malamnye pulak, kami keluar untuk beronggeng kat area Ipoh ni.Mula-mula, mesti la pegi makan dulu..Kami makan kat restoran yang namanye, Restoran Bersyukur..bersyukur dapat makan!eheh..


Ha, tengok tuh..Penuh meja kitorang makan!
Lepas makan, ape lagi!!Kitorang pegi shopping laa!!Kebetulan dekat Ipoh ade jugak tempat yang ala-ala uptown kat Kl..dan rasenyer, wallet masing-masing dah mula vibrate laa. Saya tak beli apa-apa pun..Mumu beli cap, Cima beli cap dan yang paling best, Afiq beli barang untuk buat magik!!Uwaaa..I LOVE MAGIC! but not the magician laa~eheh..



Ni posing kat pintu gerbang tempat tuh..Nama die Gerbang Malam.Kalau tak silap la..



Ni pulak pada hari Ahad.Gambar ni di amek masa kitorang dah packing dan kemas2 untuk tutup kedai.last hari suarasa laa..Nampak sangat muka masing-masing penat.kan?
Malam tu kitorang xde plan apa2.Cuma nak hantar barang pada Mummy Fimi je.



Dalam lif masa nak turun dari hotel mummy tinggal pon sempat gak ktrg amek gamba..hehe..

Lepas dari tu, ktrg pegi laa OldTown memandangkan kedai mamak yang mula2 kami pergi tuh dah xde mende nak makan..Saat tu laa teringat mamak kat Shah Alam yang bukak kedai mereka selam 24 jam!Mamak Ipoh PEMALAS!



Comel kan? I mean gamba nih..mase nih kat Old Town dah..Masa tunggu makanan masing2 sampai..


Gamba posing ikut cara Upin & Ipin..
Ni pulak acara paling fun sekali!amek gamba..Tapi, kali ni, AFIK buat lawak laa pulak kan.Berlari-lari amek gamba kitrg..macam paparazi.Kitorang pon ape lagi, Afiq lari mana pon, kejar gak..dengan gelak2 yang kuat!!

Habis dah citer pasal "event" sampingan kitorang. Kami event team memupukkan kata semangat, "kerja dengan happy".jadi, kami sendiri laa kene create mood happy tuh.Apa yang penting, semua beri kerjasama untuk buat sesuatu event tu seronok dan berbaloi2 la kalau pergi..Heheh..
Eh, perasan tak sape yang ade dlam gamba tadi? Yang bukan LCPian? Kalo tak perasan, meh tengok bawah nih..hehe

Ha..selain dapat hepi2 dengan kawan2 kerja yang memang best tuh, saya jugak dapat jumpe dengan adek saya!!Adek angkat sbenarnye..Intan!eheh..dapat laa jugak spend time ngan Intan ni walaupun x lama..
Ok laa..Penat dah jari ni..Oh ya, saya x dapat makan bebola rusa..tapi, saya dapat makan daging rusa masak Black Paper..lagi berbaloi2 kan?ehehe
Chowcendolicious~

2 comments:

AFIQ zainal said...

bagus2..lepas hampir setengah taun aku tunggu,ko update jugak..cuma sila linkkan nama aku ek..

http://afiqludin.blogspot.com

Unknown said...

eleh, mana ade setahun pon..hampes jek..Fine~dah link dah..

nanti nak upload gamba karok la..eheh