Nuffnang Ads

FoLLoWeRs

27 August 2009

SALAM RAMADHAN

Salam semua..

Hurm, diam tak diam dah dekat 1 minggu puase kan? Rasanye masih tak terlambat lagi kalau saya, Nurulhuda nak ucapkan Selamat Berpuasa kepada semua umat Islam yer!


Biiler time puase ni lah, dah terpikir macam2 bende nak makan. Kalau pegi bazar tuh, rasanya semua nak beli..hurm..nafsu2..



Tapi kalau korang semua, makanan ape yang memang korang akan cari kat bazar ramadhan?Haa..ni yang nak share nih..=)




1) Saya memang x boleh tahan dengan A.Y.A.M.. Tak kisah la ayam golek ke, ayam goreng ke, ayam madu ke. Pendek kata semua jenis ayam la.hehe..(dah macam Ipin pulak). Kalau masa bulan puasa, biasa nya hampir tiap2 minggu pergi beli ayam golek. Pulak kat bazar tuh ada ayam golek yang dicucuk dengan serai.Sedap dan wangi la~Masih lagi dengan "OBSES" saya terhadap AYAM..hehe..ini dia..Chicken Wing.Kalau kat Shah Alam ni, ade satu tempat yang memang Chicken Wing die sedap giler..Kat TTDI Jaya..Try la..Murah lak tuh..


3) Saya memang tak suka makan kuih muih..Tapi, suka roti jala.eheh..dengan kuah kari ayam..yumm..yum..

So, itu laa 3 makanan yang biasanya saya akan cari kat bazar ramadhan..Kalau teringin nak belanja, haa..dah tau la kan nak kene beli aper?huhu..

SAHUR..

Ok, kalau sahur pulak?Ape yang boleh buat anda semua rajin giler nak makan?

Kalau saya, saya akan bangun walau mengantuk cammana pon kalau ibu masak..

SAMBAL TUMIS IKAN BILIS!!hehe..yang ade bawang banyak2..suka giler..Memang rajin giler bangun sahur kalau ibu kata ibu buat sambal ni..hehe

DAN,



NASI GORENG!!Cukup laa hanya nasi goreng kosong yang ada perencah ikan bilis saja..nak2 nasi goreng ibu yang buat..ehehe..
Hurm..Rasanya dah tak de apa lagi nak citer kot~ K laa..babai!

2 comments:

Ummu Yousuf said...

ude!!
post some of those food hereeeee!!!
hehehe=)

ramadhan mubarak to you dear!!
*hugss*

Ika Noviana said...

Wah. .mkananya enak2 tU. .

Blog nya keren deh. .
Saya masi pemula. .
Salam kenal. .