Nuffnang Ads

FoLLoWeRs

31 December 2009

Saat Separuh Jiwa Ku Pergi...

Salam semua..

Hurm..rasa sudah lama saya tidak menulis..Mungkin kebelakangan ini saya sudah mula mengambil tidak endah kepada semua perkara yang terjadi terhadap saya..huhu..

Posting saya kali ini, saya memang tuju kan khas untuk Izs dan Sal..

Biar saya kenal kan mereka sekajap..

Izdiany & Sallyna..

Kedua-duanya saya kenal masa mereka apply untuk training di LCP..
Kemudian, mereka apply untuk kerja..
Sekali pandang, mereka nampak innocent..Sekali pandang mereka nampak sombong..
Tapi, bila saya mula kenali mereka, merekalah yang menghidupkan suasana di tempat kerja..
Saya mula bersemangat setiap hari untuk ke pejabat, kerana MEREKA..

Saya akui saya tidak berapa rapat dengan mereka pada mulanya..
Tuhan saja yang tahu betapa saya menyesal kerana saya telah membuang masa saya selama beberapa bulan kerana tidak cuba rapat dengan mereka pada masa itu..
Walaupun perkenalan saya dengan mereka boleh dikatakan agak singkat, tetapi bila berada bersama mereka, seolah-olah saya telah lama kenal dengan mereka..Mereka menceriakan hari-hari saya..

Sehingga lah hari terakhir mereka di LCP....


Persembahan dari Sarah (Diva) dan juga Ida Rahayu..


Nyanyian kami buat mereka..
K.A.M.I


Sara, Fazie & Adam antara yang bersedih~



Sarah telah mengubah lirik lagu Hujan (Bila Aku Sudah Tiada) untuk di nyanyikan buat mereka..
Ingin saya berkongsi liriknya dengan anda..


*c/o :Bila..Kami sudah tiada
Simpan semua kenangan
Jangan ditangis selalu
Mungkin untuk sementara
Bila jumpa penggantinya, jangan dilupakan kami..

Pagi ini..indah seperti biasa,
Bergurau senda sesama kita
Buat kerja rasa tak bermaya
Kerna kamu pergi meninggalkan kami..

Siapa yang sangka
Bila tiba masa untuk kamu pergi selamanya
Takkan terduga
Jika saat ini tuhan tentukan kamu lah orangnya..
Gelak tawa tangisan yang hiba,
Kenangan kita masa di LCP
Alangkah indahnya jika..
Kita mampu bersama selamanya..

Itulah antara lirik yang Sarah a.k.a Diva dah tukar..


Bila mereka pergi..

Tiada lagi kelas tarian kami..Tiada lagi gelak tawa riang Sarah..Tiada lagi tempat untuk saya berkongsi cerita..

Dulu..saya ada seorang yang saya sayang punya nama yang sama dengan salah seorang mereka..
Kemudian, insan itu pergi meninggalkan saya..Datang pula Izs, yang punya sama nama itu..
Bila saya sudah mula sayang sebagai sahabat saya, dia juga pergi meninggalkan saya..

Dulu, saya tidak pernah berkongsi tarikh lahir dengan sesiapa..
Datang pula Sal..Yang punya tarikh lahir yang sama dengan saya..
Umur kami sama,waktu bersalin kami juga sama..
Ingin benar saya menyambut hari lahir bersama dengannya pada tahun hadapan..
Tapi sayang..Dia juga pergi..

Andai saya mampu..Dunia pun akan saya berikan pada mereka, agar mereka tidak tinggal kan saya..Tapi, saya tak mampu..

Sudah lebih 2 minggu mereka pergi..


Seseorang pernah berkata kepada saya...


"Hidup kita umpama sebuah bas..Dan sahabat umpama penumpangnya..
Setiap penumpang punya destinasi mereka sendiri..
Dan di setiap destinasi, ada yang akan pergi..dan ada yang akan naik..
Bas itu tidak boleh berhenti bergerak kerana perjalanannya masih jauh..
Dan yang pasti, setiap penumpang yang naik akan melengkapkan perjalanan itu..
Begitu juga dengan kehidupan..
Setiap salam perkenalan, pasti ada perpisahan
Walau sesedih mana pun, hidup harus diteruskan.."


Mungkin ada yang tertanya-tanya..
Kenapa saya begitu menghargai sahabat-sahabat saya..?

Bagi saya, setiap insan yang wujud dalam hidup saya punya kepentingan mereka..Kalau tidak masakan Tuhan pertemukan mereka dengan saya..kan?

Setiap insan yang hadir itu akan mengajar saya sesuatu tentang kehidupan..
Apa yang harus saya lakukan adalah hanya, menghargai mereka dan melihat mereka dari sudut yang berlainan..
Jika ada anatara mereka yang menyakiti saya,saya tidak akan membenci..malah, berterima kasih kerana mereka mengajar saya erti kehidupan yang tidak sentiasanya gembira..



15 December 2009

Masa Saya Hanya Untuk Mereka Yang Menghargai Saya!

Salam!!

Hello..Hurm.Kali ni, nak cerita sikit pasal aktiviti yang saya lakukan pada hujung minggu lepas.Heheh..Rasa dah lama x habiskan masa dengan keluarga..Bercerita tentang kerenah masing-masing, terutama sekali adik saya yang kecik tu..Heheh..Baru saya sedar banyak menda yang saya terlepas..

Ok..Sebenarnye saya takde plan pon nak ajak ibu sume pergi Port Dickson.Idea datang tiba-tiba..Bukan apa, saya teringin nak beli layang-layang dan lihat orang bermain layang-layang di tepi pantai..

Saya yang memandu sambil TIDAK ditemani co-pilot!haha..siapa lagi kalau bukan ibu!Apalah nasib..selalu dapat co-pilot yang suka tido!heheh..Bila sampai saja, Teluk Kemang dipenuhi dengan orang ramai.Paling banyak ialah "manggis".Hahah..(shhhh)

Mereka yang menceriakan hari saya: Amiza,Anis,Fareez,Ibu & Ida

Kebetulan ida pun memang plan nak datang ke rumah, jadi saya angkut semua sekali!

Dia bestfren saya!!

Si Amiza yang perasan model


Ibu dan topi~


Bila berdiri sebelah ibu, baru sedar yang saya dah BESAR!ahah


First time jongkat-jongket dengan ida!!

Errr..Naseb spring die x tercabut!




Sebenarnye takda apa sangat yang saya buat kat sana..Cuma rasa gembira bila bersama mereka insan-insan yang menghargai saya..Yang sentiasa berada bersama saya walau bagaimanapun keadaan saya!=)
Mungkin selama ini saya sibuk bekerja.Mencari nafkah (cehh) untuk membayar dan membeli apa yang teringin dihati!heheh.Bila dapat 1 hari bersama mereka, indahnya tidak terkata!!

02 December 2009

Mengapa Anda Menulis Blog??

Salam..
Kali ni, kalau boleh saya nak kongsi kenapa seseorang itu menulis blog..
Kalau dulu, ade sesetengah orang akan menulis catatan harian dalam diary kan?
Tapi, zaman dah berubah, dunia dah maju..hihi
Kalau dulu, saya memang suka tulis diary..
Saya akan tulis apa saja yang saya pikirkan, apa yang saya rasa dan apa saja yang saya buat setiap hari.Kemudian, saya berhenti menulis atas sebab diary saya dibaca oleh orang lain..eheh..
Kenapa saya menulis blog??
Salah satu sebab nyer adalah kerana, saya suka berkongsi cerita saya dengan orang lain.Saya suka berkongsi apa yang saya rasa dengan orang lain..Mungkin dalam diary saya akan tulis bende yang sangat peribadi, dan saya xsuka orang membaca nya..Tapi, dlam blog, saya sudah pandai menapis apa yang hendak saya tulis..=)
Saya suka berkongsi apa perasaan saya..

Kerana, ada certain perkara, ia lebih senang dengan menulis..bukan dengan meluahkan kata2..Ingin saya berkongsi pandangan saya mengenai rakan-rakan saya yang menulis blog..Blog yang saya sedang suka baca buat masa ini adalah blog Fikri..

Oh..Sekejap..Saya kenalkan Fikri..

Fikri bekerja di syarikat yang sama dengan saya..Cuma bumbung saja yang berlainan.heh..Sekali pandang pada Fikri, dia nampak innocent.Tetapi, biler sudah kenal dengan dia..Pecah perut di buatnya..Saya suka berborak dengan dia, kerana dia tidak segan silu berkongsi cerita silam nya bersama saya..

Berbalik pada blog Fikri,saya dapati dia suka menulis tentang sesuatu yang berfakta.Dan kadang2 tulisannya akan membuatkan kita berfikir.Saya suka dengan cara beliau mengolah ayat, kerana ia menampakkan yang dia seorang yang suka membaca.Beliau juga bebas memberi idea tentang pemerintahan zaman sekarang dan juga aktif dengan selok-belok politik. Kebelakangan ini beliau suka menulis mengenai perasaan..dan, baru saya tahu yang beliau adalah seorang yang pandai menghargai..bagi saya, lelaki yang suka menulis tentang perasaannya adalah seorang lelaki yang berani..dan dari setiap ayat yang di tulis saya tahu juga yang dia sangat teliti..

Blog yang ke-2 sudah tentulah blog Encik Zarin..

Nama encik zarin sudah tidak asing lagi dalam tulisan saya.Jadi, tidak perlu lah saya perkenalkan beliau..

Zarin merupakan antara blogger yang di kenali ramai terutama pada peminat Upin & Ipin..


Ini kerana, dia suka menulis mengenai aktiviti-aktiviti yang warga Les' Copaque jalankan. Dia suka berkongsi tentang kemeriahan dan keseronokan sesuatu event dan juga bersama rakan-rakan. Apa yang membuat saya suka ingin baca blog Zarin adalah kerana dia juga suka berkongsi pengalaman menjaga kucing!Tak sangka begitu penyayang orang nya~eheh..Saya juga suka membaca blognya kerana dia suka bercerita tentang kehidupan sehariannya yang akan membuat saya lebih mengenali beliau dan rasa dekat sebagai seorang kawan..hanya melalui cerita-cerita nya..


Blog yang lain yang gemar saya lawati juga adalah blog Idaman & Yuki..Tak perlulah saya berceloteh tentang blog mereka panjang2..Cuma saya memang suka denga gaya tulissan mereka..Mereka mampu buat saya tersenyum!

Oh..Lagi satu ingin saya kongsi bersama anda tentang saya..

Selain suka menulis, saya suke mengumpul barang-barang yang diberi oleh kawan-kawan saya..atau barang2 yang membawa makna kepada saya..Kira, saya suke kumpul kenangan..

Ini dia buku yang akan saya lekat kan apa saja kenangan saya..seperti tiket konsert, resit bayaran pembelian hadiah,poster,kad kahwin atau apa saja.. Kalau nak tahu, saya simpan buku ini dari saya Tingkatan 2 lagi..tahun 1999..Dan, bila saya buka balik, terdapat 1 kad kawen cikgu saya..En Saleh!hihi..

Saya juga akan mengumpul semua tiket wayang yang saya pegi tengok.Saya akan tulis di situ saya pegi menonton dengan siapa, di mana dan bila tarikh nya..

Mungkin ada antara anda akan terfikir yang saya ini jenis yang suka pandang ke belakang dan kenang apa yang telah lepas..Bukan begitu..Cuma bagi saya setiap apa yang saya lakukan bersama seseorang seperti menonton wayang atau pergi jalan2, saya ada perasaan taku yang itu mungkin kali terakhir saya dapat meluangkan masa bersama dia..Jadi, saya akan rasa lebih baik jika saya simpan semua itu sebagai kenangan saya bersama dia..

Ok lah..babai!

p/s: Hargai lah saat2 anda bersama orang yang anda sayang...

27 November 2009

Erti Pengorbanan..

Salam..



Pertama sekali, selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua yang muslim..

Semoga ianya memberi seribu makna kepada kita semua..

Apabila disebut raya korban semua orang akan terkenang semula sejarah pengorbanan Nabi Ibrahim bersama anaknya, Ismail.




Sentuh sikit pasal topik korban ni, ia seperti bermain-main di fikiran saya..

Pengorbanan..

Apa erti pengorbanan bagi anda?

Bagi saya, pengorbanan itu sesuatu yang susah nak di ertikan dan ia boleh dilibatkan dalam semua jenis hubungan..Baik IbuBapa kepada anak-anak, Sahabat ke sahabat lain dan macam-macam lagi..

Saya teringat tentang 1 filem yang saya tonton..PAPADOM..
Pengorbanan seorang ayah untuk menjaga anaknya..Untuk memastikan anaknya tidak merasa susah..
Jarang saya menangis menonton filem Melayu, tapi, filem itu telah membuat saya menitiskan air mata kerana membuat saya terkenang akan pengorbanan ibu bapa terhadap anaknya..
Saya boleh katakan setiap ibu bapa ibarat lilin yang membakar diri untuk menerangi hidup anaknya..Ia membuat saya terfikir..Mampukah saya berbuat demikian?Mampukah anda?Mungkin senang bagi kita untuk mengatakan IYA..Tetapi, hanya Tuhan saja yang tahu apa akan berlaku pada masa hadapan..Jadi, sebagai manusia, penting untuk kita selalu berpijak di Bumi yang nyata dan kenal akan asal usul diri kita..Insya Allah~

Seharian saya berfikir..Tentang apa yang pernah saya korbankan..Penat saya mencari jawapan..Tetapi masih juga kabur..huhuh..
Mungkin ada..tetapi, tidak lah sebesar mana..
Atau mungkin tidak ada langsung...

Kadang-kadang saya selalu terdengar..Kenapa perlu korbankan perasaan / diri sendiri untuk orang lain?
Bagi saya berkorban untk orang lain mengajar saya untuk tidak mementingkan diri, mengajar saya untuk hidup bersama dgn orang sekeliling saya dan paling penting, belajar menghargai..

Huhu..jauh saya merepek..

Tapi, cuba anda renungkan..Apa yang telah anda korbankan untuk ibu bapa anda? Untuk rakan-rakan anda?Untuk orang sekeliling anda?

Saya rasa di AidilAdha ni, saya mengorbankan DIET saya!!Sebab banyak sgt daging nih kene makan!!eheheh..

Okay lah..Sama-sama kita renungkan dan selamat beramal~=)

15 November 2009

Saya Rasa Mereka Hebat

Salam..

Entry kali ini juga berkaitan kawan-kawan saya. Kenapa saya ingin benar tulis mengenai mereka? Kerana saya merasakan mereka ini HEBAT.Mungkin xsehebat mana, tp mereka tetap hebat di mata saya..

Sahabat pertama yang saya rasa paling hebat di antara semua ialah, mesti laa Ida!



Kenapa saya kata Ida hebat?? Saya rasa die hebat kerana die sanggup tahan dengan perangai saya yang kadang-kadang agak pelik.Saya boleh berubah mengikut mood..dan Ida masih di situ untuk berkongsi apa saja perasaan saya pada waktu itu.Saya rasa Ida hebat juga kerana walaupun saya pernah menepikan dia suatu masa dahulu, tetapi, dia masih berharap dan memberi peluang pada saya untuk berubah. Ida adalah sahabat yang benar2 kenal siapa saya, apa saya suka & kadangkala dapat membaca apa yang sedang saya fikirkan. Dan saya rasa itu hebat.Oh ya!Ida juga merupakan bakal guru nanti..Hebat kan? Sebab x semua orang boleh jadi cikgu!!

Kawan seterusnya yang saya rasa Hebat ialah Sarah! Sarah adalah salah seorang staff di LCP jugak..Department Design..


Kenapa saya rasa Sarah hebat? Sebab, dia pandai main gitar, dan saya sgt teruja dengan orang perempuan yang pandai memetik gitar!Bukan itu sahaja..Sarah juga ada iklan billboard muka dia di Bangi..Hebat kan?Oh..Lupa pulak.Kami memanggil dia ni Diva LCP sebab die juga ada berlakon teater..dan sekarang, Sarah merupakan pelakon suara untuk watak Susanti dalam siri U&I..Lagi satu, Sarah hebat sebab die boleh ketawa dengan kuat dan membuatkan orang sekelilingnya ketawa juga!!

Orang ke-3 yang hebat bg saya ialah Yuki..

Kenapa? Yuki terer main badminton..Yuki buat kerja dengan laju..Apa yang saya suke mengenai Yuki ialah, bila saya ada masalah terutama mengenai "friendship", dia akan beri nasihat kepada saya..Dan saya rase Yuki hebat sebab hanya Yuki sorang saja yang panggil saya "Nurnur"..eheh
Seterusnya, sahabat yang saya rasa hebat ialah, cima!!

Kenapa Cima hebat??Bagi saya, cima hebat kerana dia seorang yang berani..Berani dalam semua aspek..Saya juga rasa dia hebat kerana, dia menunjukkan sifat dan kelakuannya yang bersahaja tanpa nak control2..Dia juga kelihatan hebat, dengan apa saja yang dipakai..Lagi satu kehebatan Cima ialah, saya rasa die ada suara yang sedap!oh..itu saya jeles!

Orang ke-5 yang hebat dimata saya ialah..Idaman!



Saya rasa Idaman hebat kerana dia seorang yang rajin membaca!Bila saya berbual dengan Idaman,banyak info saya dapat..Saya juga rasa idaman hebat kerana dia boleh mengigati kata-kata kiasan indah yang tertulis dalam setiap buku yang dibacanya..Apa yang betul2 membuat saya rasa dia ni hebat adalah kerana dia boleh berbahasa Mandarin!!ouchh~jelesnya saya!!
Dan, terakhir sekali..Nanad!!
Nanad atau nama sebenar Nadirah ni hebat kerana dia seorang yang suka bermain dengan nombor..yelah..Accountant kan..ahah..Nanad hebat bermain futsal! Saya rasa Nanad hebat sebab dia ade Myvi SE bewarna oren!!ahaha..Tapi, ikhlas saya katakan, Nanad hebat kerana sifat nya yang matang..Saya juga boleh berkongsi cerita bersama nya..dan dia akan memberi respon untuk segala cerita saya!!eheh


Mungkin tiada gambar anda di sini..Bukan kerana saya tidak rasa anda hebat, cuma mungkin kehebatan anda itu belum menyerlah di mata saya!!!atau mungkin kamu terlalu hebat sehingga tak dapat saya ceritakan kehebatan kamu di sini..ahahah..Takda lah~Bagi saya, semua orang di sekeliling saya adalah manusia yang hebat..kerana, apabila saya bersama mereka, mereka akan buat saya rasa saya HEBAT! Saya akan rasa hebat kerana saya GEMBIRA!


"Apabila kaun ingin berteman, jangan lah kerana kelebihannya..
Kerana mungkin dengan 1 kelemahan,kau akan menjauhinya..
Andai kau ingin berteman,jangan lah kerana kebaikannya..
Kerana dengan 1 keburukan kau mungkin akan membencinya..
Andai kau ingin bersahabat,janganlah kerana ilmunya..
Kerana apabila dia buntu, kau akan menfitnahnya..
Andai kau ingin berkawan, janganlah kerana sifat cerianya..
Kerana apabila dia tidak dapat menceriakan kau lagi, kau akan menyalahkannya..
Andai kau ingin bersahabat,terimalah dia seadanya..
Kerana dia juga manusia biasa.."


P/s: Saya berkawan bukan kerana bakat atau apa kelebihan pada mereka..Saya berkawan kerana saya suka apa yang ada dalam diri mereka..

03 November 2009

Setahun Kemudian

Salam..

Hari ini, genaplah setahun saya bekerja dan bernaung di bawah bumbung syarikat yang ada gambar Si Polan itu..Les' Copaque Production.


Tak sangka..begitu cepat masa berlalu..dan dalam masa setahun, sudah banyak yang saya pelajari dan sudah banyak peluang yang diberikan kepada saya..

Masih segar dalam ingatan saya bagaimana saya mendapat peluang untuk ditemuduga..Terima kasih pada insan itu kerana memberi peluang kepada saya..


Minggu pertama saya bekerja,saya cuba sedaya upaya untuk menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling..Kerana, seumur hidup saya, saya tidak pernah berada di tempat yang majornya adalah kaum Adam..ini agak sedikit terkejut buat saya pada masa itu..Tugasan saya yang pertama adalah saya dikehendaki menelefon beberapa orang yang ingin masuk ke kelas training kami..Ohh..sungguh saya benci masa itu..Kerana saya sangat la gugup untuk bercakap dalam telefon dengan org yang tidak dikenali..

Sudah beberapa minggu dan bulan bekerja, akhirnya saya dapat menyesuaikan diri dengan rakan-rakan sekerja..Mujur ada Kak Ijan..Kak Ijan yang banyak membantu saya mengenali staff2 yang lain..Oh ya, mari saya perkenalkan Kak ijan




Ini dia Kak Ijan..Bagi saya, Kak Ijan dah saya anggap seperti kakak saya.Saya boleh bercerita apa saja dan berkongsi apa saja bersama Kak Ijan..Kak Ijan seorang pendengar yang baik bagi saya..Pada mulanya memang saya agak takut dengan Kak Ijan..Tapi, sekarang alhamdulillah saya sudah sedikit pandai membaca mood nya..Mungkin saya tidak pernah beritahu pada Kak Ijan betapa saya amat berterima kasih padanya atas semua nasihat, sokongan dan semangat yang dia pernah berikan..Saya juga tak pernah beritahu yang betapa dirinya sangat berharga buat saya..

Masuk bulan ke-3 saya bekerja, masa tu kami sedang sibuk dengan persiapan untuk keluarnya Filem sulung kami, Geng Pengembaraan Bermula..Hanya Tuhan saja yang tahu betapa sibuk dan stress nya masa itu...Dan dari situ laa saya dapat tahu apa minat saya..Saya sukakan kerja2 luar a.k.a pergi event laa~

Bila sibuk dengan event, saya agak rapat juga dengan insan bernama Mumu..Oh, tapi saya panggil dia Abg Mumu..eheh..Meh tempek sket gamba dia..



Ya, ini dia encik Zarin yang lebih dikenali dengan nama MUMU atau Mediahorizon..huhu..Sama seperti Kak Ijan..Mumu saya anggap seperti Abang..Saya juga boleh berkongsi cerita dan masalh dengannya..Banyak juga yang dia tahu mengenai saya..Dan apa yang saya kenal dengan dia, dia seorang yang suka membaca Horoskop..Heheh..kan Abg Mumu?Bagi saya Mumu saya anggap seperti pelengkap dalam sesebuah event yang kami pergi..Kalau Mumu takde, memang ada rasa kekurangan di situ...

Dalam masa setahun ini, berbagai-bagai benda yang berlaku..Ada yang datang bertandang, ada yang singgah sebentar dan ada yang pergi meninggalkan..

Semua ini akan saya sematkan dalam kenangan saya..dan insya Allah, tak akan saya lupakan..terutama mereka yang sudah terpahat di hati saya..

Terima kasih kepada mereka yang banyak memberikan tunjuk ajar kepada saya dan menghargai kehadiran saya di sini..

Sesungguhnya, kamu semua melengkapkan perjalanan hidup saya!=)

Ingin saya berkongsi sesuatu bersama anda..

"sahabat bukan untuk sementara, tetapi selamanya..bukan untuk dimusuhi, tetapi untuk disayangi..bukan hanya di sini, tetapi di mana2..bukan setakat ini, tetapi hingga hujung nyawa!"

p/s: Belajarlah menghargai orang sekeliling kamu supaya kamu dapat merasai rasa dihargai..

24 October 2009

Wanita & Unsur2 Semulajadi..

Salam..

Rasanya sudah lama saya xupdate blog..Mungkin hampir sebulan agaknya..
Seperti biasa, banyak benda yang berlaku dalam masa sebulan saya tidak menulis..
Ada yang pergi, dan ada yang bertandang..maksud saya, kawan..eheh..
Saya tidak akan berceloteh mengenai event yang berlaku, kerana sudah ada 2 orang blogger tegar di LCP yang akan menulis dan bercerita dengan panjang lebar mengenai event ni..
En Zarin atau lebih dikenali dengan nama pena nya, mediahorizon ataupun anda boleh juga ke blog saudara AfiqLudin untuk mendapat segala berita mengenai event LCP..

Di sini, saya ingin berkongsi info mengenai wanita dan juga unsur2 semulajadi melalui tarikh lahir..

1) WANITA TANAH ~

Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak Taurus(21 April-20Mei), Virgo(24Ogos-23 September) dan Capricon(22 Disember-20 Januari).

*seorang yang boleh dijangka, berwibawa dan praktikal.
*Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material.
*Semangat produktif dan gigih yang disertai dengan siksp berhati-hati menjadikan wanita tanah berkemampuan mencapai kejayaan dalam perniagaan.
*Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang.
*Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa-bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana.
*Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa.


~WANITA API~

Wanita api dilahirkan di bawah lambang Aries(21 Mac-20 April), Leo(24 Julai-23 Ogos) dan Sagittarius(23 November-21 Disember).

*Dilahirkan sebagai pemimpin
*Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar.
*Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu.
*Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat-sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya
.*Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi mersa sedih dan terhiris
.*Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar.
*Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan
.*Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.


~ WANITA ANGIN ~

Mereka ini lahir di bawah lambang Gemini(22 Mei-21 Jun), Libra(24 September-23 Oktober) dan Aquarius(21 Januari-19 Februari).

*Berterus terang, berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek kehidupan.
*Berfikiran terbuka, mempunyai daya imaginasi dan inovatif, bagi mereka segalanya boleh dicapai.
*Bergaya, tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk mengamalkan sikap diplomasi dan saling bekerjasama bersungguh-sungguh.
*Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian dan mengelakkan perselisihan atau konflik.
*Sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang terunggul, untuk berkonfrantasi.
*Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka.
*Dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja.

~ WANITA AIR ~

Wanita air terdiri daripada mereka yang lahir di bawah zodiak Cancer(22 Jun-23 Julai), Scorpio(24 Oktober-22 November) dan Pisces(20 Februari-20 Mac).

*Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju.
*Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati, berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati-hati.
*Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan.
*Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri.


Kenapa secara tiba2 saya ingin buat entry mengenai wanita & unsur2 ni??

kerana seseorang pernah berkata kepada saya...

" Jadilah Tanah untuk memadamkan Api"

Dia membuat saya berfikir sejenak..Adakah saya bersifat seperti Tanah..?Mampukah saya menjadi Tanah?

Ya..saya mempunyai seorang kawan yang bersifat Api..Dan sekarang saya sedang sedaya upaya untuk bertahan demi sebuah persahabatan..

Sekarang baru saya faham..saya rupanya bersifat ANGIN..

Setahu saya, bila angin bertiup pada Api, angin akan membuatkan Api lebih marak..kan?kecuali kalau api lilin kek besday atau lighter la..~eheh

Mungkin bila saya berkata2 saya membuatkan sahabat itu menjadi lebih marah..Mungkin bila apa yang saya lakukan akan membuatkan sahabat itu lebih membenci saya..

Tetapi, saya cuba menjadi sedikit positif..bahawasa nya, manusia berubah..Jadi, mungkin masih terdapat peluang untuk saya mengenali insan yang saya gelar sahabat itu..Harap dia dapat melihat kesungguhan sahabat nya ini..

Doakan saya supaya menjadi manusia yang lebih tabah dan menghargai apa yang saya ada disekeliling saya...

20 September 2009

Dari jauh Ku Pohon Maaf~

Salam,

Hurm..macam tak percaya je dah raya kan? Rasa sekejap sangat puasa kali ni.Tahun nih, Upin & Ipin pon beraya sakan~Sebab "Kak Ros" dah jahitkan baju Melayu untuk mereka!!Tak payah la drg pakai singlet tuh lagi masa raya..heh..dah advance sket~

Disebabkan itu, kami semua x melepaskan peluang brgambar raya bersama maskot yang berbaju Melayu!!ehehe..


Songkok Upin yang dah senget~Tapi, comel..Err..maskot yang comel, bukan yang dalam tu rk..Harap Maklum~ehehe..

Sebahagian dari staff LCP bergambar dengan maskot.

Ini die, staff wanita di LCp..err..termasuk yang berbaju Melayu dan berkaca mata itu yer!ehehe


Adoi..Asal nak amek gamba staff pompuan jek, mesti ade jugak yang sesat!!Kenapakah~
Disebabkan hari ini ialah Hari Raya, saya ingin memohon maaf kepada rakan2 dan sesiapa saja yang kenal saya.Terutama kepada mereka yang rapat dengan saya..Minta maaf sekiranya ada terkasar bahasa atau perbuatan yang mungkin tidak saya sengajakan..Semoga hari raya kita pada tahun ini akan menjadi hari raya yang lebih bermakna..~Insya Allah..
Yang menyusun 20 jari (termasuk kaki) meminta maaf,
Nurul..=)

04 September 2009

Egokah Aku??


Salam..

Saja nak share lagu yang tgh suke sgt skarang ni.Maybe some of u guys pernah terbaca status ym saya yang macam ni..

"ku harap tuhan..cabut nyawamu, agar tak ada yang milikimu"..

Kalau dengar lirik dia, memang kita tau ni kire mcm kes obses laa.jom layan sat~


video

For saya laa kan, lagu nih sweet..tp, agak kejam sedikit laa..tgk video clip die pon cm ala2 kejam tp, sedih..layan kan jek la..=)

27 August 2009

SALAM RAMADHAN

Salam semua..

Hurm, diam tak diam dah dekat 1 minggu puase kan? Rasanye masih tak terlambat lagi kalau saya, Nurulhuda nak ucapkan Selamat Berpuasa kepada semua umat Islam yer!


Biiler time puase ni lah, dah terpikir macam2 bende nak makan. Kalau pegi bazar tuh, rasanya semua nak beli..hurm..nafsu2..



Tapi kalau korang semua, makanan ape yang memang korang akan cari kat bazar ramadhan?Haa..ni yang nak share nih..=)




1) Saya memang x boleh tahan dengan A.Y.A.M.. Tak kisah la ayam golek ke, ayam goreng ke, ayam madu ke. Pendek kata semua jenis ayam la.hehe..(dah macam Ipin pulak). Kalau masa bulan puasa, biasa nya hampir tiap2 minggu pergi beli ayam golek. Pulak kat bazar tuh ada ayam golek yang dicucuk dengan serai.Sedap dan wangi la~Masih lagi dengan "OBSES" saya terhadap AYAM..hehe..ini dia..Chicken Wing.Kalau kat Shah Alam ni, ade satu tempat yang memang Chicken Wing die sedap giler..Kat TTDI Jaya..Try la..Murah lak tuh..


3) Saya memang tak suka makan kuih muih..Tapi, suka roti jala.eheh..dengan kuah kari ayam..yumm..yum..

So, itu laa 3 makanan yang biasanya saya akan cari kat bazar ramadhan..Kalau teringin nak belanja, haa..dah tau la kan nak kene beli aper?huhu..

SAHUR..

Ok, kalau sahur pulak?Ape yang boleh buat anda semua rajin giler nak makan?

Kalau saya, saya akan bangun walau mengantuk cammana pon kalau ibu masak..

SAMBAL TUMIS IKAN BILIS!!hehe..yang ade bawang banyak2..suka giler..Memang rajin giler bangun sahur kalau ibu kata ibu buat sambal ni..hehe

DAN,



NASI GORENG!!Cukup laa hanya nasi goreng kosong yang ada perencah ikan bilis saja..nak2 nasi goreng ibu yang buat..ehehe..
Hurm..Rasanya dah tak de apa lagi nak citer kot~ K laa..babai!

23 August 2009

HAPPY HOUR!! =))

Tempat: Di hadapan eskulator, tingkat bawah berdekatan dengan toliet!haha
Pose: Semua buat muke sweet~alalalala..

Tempat: Di hadapan "standee" citer 2012 di laluan masuk GSC
Pose: Memeluk tubuh sendiri sambil buat muke macho dan serius..~

Tempat: Di hadapab SuperBowl yang ade replika bola boling dan pin..
Pose: Angkat bola boling yang berat...hebat tuuuu!


Tempat: Depan standee GI JOE, GSC
Pose: G.I J.O.E.s


Tempat : Roof Top,Alamanda..
Pose: Cover Album x jadi~
Tempat Utama : Alamanda, Putrajaya
Peserta : Nurul, Cima,Mumu,Juan,Amin,Syawal
Masa : Lupe tgk jam laa pulak~
Acara Sebenar : G.I JOE, GSC & Cima belanja makan!
Acara Sementara : Amek gamba sampai LEBAM
Mood : HAPPY GILER
Value : PRICELESS!
Empunya Camera : Syawal --(dah raya ker?)=)





19 August 2009

Bersua & Rasa di IPOH!!

Hai semua..

Rasanye dah lama x update pasal event kan? Betul x? kali ni rajin sket nak update memandangkan kualiti gambar yang boleh dibanggakan..hehe..

Suarasa kali ni, betempat di Ipoh, Perak..Saya memang suke tempat nih!!eheh..Bukan apa, pertama kali pegi suarasa, adalah di sini..iaitu, lebih kurang 1 tahun yang lepas. Cuma kali ini banyak muka baru yang pergi. Kali ni, ape yang menaik kan semangat saya nak pegi adalah kerana, tahun lepas saya kempunan nak makan bebola daging RUSA..huhu..Jadi kali ni berharap dapat laa beli..

Ok,kami gerak pada hari Jumaat pukul 6ptg, iaitu selepas waktu bekerja. Kami sampai ke destinasi dalam lebih kurang pukul 10 jugak la..Sebab ade 3 kali berhenti kot, untuk membuang apa yang patut~eheh. Sampai je, kami terus ke tapak suarasa untuk unload barang jualan dan juga usha tempat jualan..Macam biase, booth kami terletak di booth Adik@9.

Sebelum punggah- memunggah barang dijalankan, sempat jugak amek gambar..Ini laa die, gandingan power! Cima,Nurul & Salina.

Lepas memabasahkan ketiak masing-masing punggah barang, kami pon setuju untuk mengisi perut yang dah mula berbunyi..eheh..Makan kat gerai dekat-dekat situ jek..


Ni lak gamba lepas semua dah kenyang..tu pasal muke dah kembali ceria..!

Ok, pada besoknyer, mcam biase la..Kami memulakan tugas2 seawal pukul 8.30 pagi..Saya tak akan cerita detail mengenai event tersebut kerana lebih baik anda baca di blog MUMU COMEL..

OK..satu jek gamba mase event yang saya nak tunjuk..eheh..walaupun tengah sibuk menjual, sempat jugak posing amek gamba.Kadang2 tuh customer pon gelak tengok kami..Camera freak!=)
Pada malamnye pulak, kami keluar untuk beronggeng kat area Ipoh ni.Mula-mula, mesti la pegi makan dulu..Kami makan kat restoran yang namanye, Restoran Bersyukur..bersyukur dapat makan!eheh..


Ha, tengok tuh..Penuh meja kitorang makan!
Lepas makan, ape lagi!!Kitorang pegi shopping laa!!Kebetulan dekat Ipoh ade jugak tempat yang ala-ala uptown kat Kl..dan rasenyer, wallet masing-masing dah mula vibrate laa. Saya tak beli apa-apa pun..Mumu beli cap, Cima beli cap dan yang paling best, Afiq beli barang untuk buat magik!!Uwaaa..I LOVE MAGIC! but not the magician laa~eheh..



Ni posing kat pintu gerbang tempat tuh..Nama die Gerbang Malam.Kalau tak silap la..



Ni pulak pada hari Ahad.Gambar ni di amek masa kitorang dah packing dan kemas2 untuk tutup kedai.last hari suarasa laa..Nampak sangat muka masing-masing penat.kan?
Malam tu kitorang xde plan apa2.Cuma nak hantar barang pada Mummy Fimi je.



Dalam lif masa nak turun dari hotel mummy tinggal pon sempat gak ktrg amek gamba..hehe..

Lepas dari tu, ktrg pegi laa OldTown memandangkan kedai mamak yang mula2 kami pergi tuh dah xde mende nak makan..Saat tu laa teringat mamak kat Shah Alam yang bukak kedai mereka selam 24 jam!Mamak Ipoh PEMALAS!



Comel kan? I mean gamba nih..mase nih kat Old Town dah..Masa tunggu makanan masing2 sampai..


Gamba posing ikut cara Upin & Ipin..
Ni pulak acara paling fun sekali!amek gamba..Tapi, kali ni, AFIK buat lawak laa pulak kan.Berlari-lari amek gamba kitrg..macam paparazi.Kitorang pon ape lagi, Afiq lari mana pon, kejar gak..dengan gelak2 yang kuat!!

Habis dah citer pasal "event" sampingan kitorang. Kami event team memupukkan kata semangat, "kerja dengan happy".jadi, kami sendiri laa kene create mood happy tuh.Apa yang penting, semua beri kerjasama untuk buat sesuatu event tu seronok dan berbaloi2 la kalau pergi..Heheh..
Eh, perasan tak sape yang ade dlam gamba tadi? Yang bukan LCPian? Kalo tak perasan, meh tengok bawah nih..hehe

Ha..selain dapat hepi2 dengan kawan2 kerja yang memang best tuh, saya jugak dapat jumpe dengan adek saya!!Adek angkat sbenarnye..Intan!eheh..dapat laa jugak spend time ngan Intan ni walaupun x lama..
Ok laa..Penat dah jari ni..Oh ya, saya x dapat makan bebola rusa..tapi, saya dapat makan daging rusa masak Black Paper..lagi berbaloi2 kan?ehehe
Chowcendolicious~

10 August 2009

Hepi Belated Frenship Day! & Belated Birthday!

Dear all,

Yup..its been around 3 months i didnt update my blog..Lot of things happened and how i wish some of it was just a nightmare!serius, hectic life!

Ok, lets get back to the topic..hurm..Never forget bout frenship day before..But tahun nih, TERLUPE! i was in Ipoh mase tuh, and yet still lupe nak wish korang mase tuh!

Ok, this is for u guys..

Especially to: Ida, Apan,Apek,Cima,Nard,Mumu, Yus, Afiq and others..

Guys, Thank you so much for every single thing that you've done for me. Im so sorry for not being a great friend to you..I know that sometimes, what i said, and wHat i did can hurt you inside..Sorry if i had raised my voice towards you impurposely..Sorry~

I dont always say this to certain of you, but deep down inside, only God knows how much i appreciate you guys and how much I thank to God that our path crossed!




ni gamba mase kat suarasa Muar!


Oh ya..anyway,


Happy Belated Birthday to Mumu, Cima & Yuki..You guys ROCK! and i LOVE you, people!!

chow~