Nuffnang Ads

FoLLoWeRs

04 October 2010

Hanya Satu Jam..


" Satu jam saja..
Aku telah bisa
Cintai kamu..

Satu jam saja..
Ku telah bisa
Sayangi kamu
Namun bagiku melupakanmu
Butuh waktuku seumur hidup
di hatiku.."


Saat terakhir nyanyian ST12..
Ya..Aku perlu sesaat untuk menyukai seseorang..
Aku perlu Satu jam untuk aku menyayangi..
Perlu sehari untuk aku berasa serasi..
Perlu seminggu untuk aku merindu..
Perlu sebulan untuk aku mempercayai
Perlu setahun untuk aku berkorban apa saja untuknya..
Tapi, aku perlu seumur hidup untuk melupakan dia..

Kenapa macam tu ya?

Kadang-kadang aku sendiri pelik dengan separuh manusia.
Pada hati-hati yang boleh berubah.
Seperti menukar baju..
Sekejap sayang si dia ni..Sekejap lagi kasih pula pada si polan itu
Ataupun pada mereka-mereka yang senang jatuh hati.
Tak sampai sebulan ditinggalkan,
Hati sudah jatuh pada yang lain.

Memang benar,
Jangan di kenang barang yang pergi,
Jangan dirindu pada yang tak sudi,
Jangan dikasih pada yang membenci..
Tapi, pelik..Hati mereka, begitu mudah.
Seperti kering..

Ya, hatinya telah kering untuk saya
Sekering padanag pasir mungkin
Apa boleh aku lakukan..?
Jika aku menenges siang malam tidak berhenti, mampukah airmataku itu membasahi hatinya semula..?
TIDAK!

Jika dahulu, mungkin dia juga ambil masa hanya satu jam untuk menjadi kawan saya..
Dia ambil masa 1 bulan untuk jadi kawan baik saya
Tapi, dia hanya perlu 1 minit saja untuk meluahkan semua kata-kata yang menggoyahkan saya..


Jika hatinya kering,
Hati saya..
...
...

Hanya tahu bersedih..=(





Hati yang belum kering,

1 comment:

Sarah Azman said...

berapa kali kau mahu dilukakan baru mahu sedar bahawa tiada guna kau berpegang pada harapan yang sudah tiada. cukuplah sudah mengalirkan air mata pada orang tidak layak untuk memiliki kau sebagai seorang kawan.